کنترل وقوع-تحریک مقاوم سیستم تعلیق فعال خودرو با درنظر گرفتن عدم قطعیت و قید های فیزیکی

نویسندگانسید عرفان رضوی زاده، علی کاظمی
نشریهنشریه مهندسی مکانیک ایران
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۱۳۹۹
رتبه نشریهعلمی - پژوهشی
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهنشریه مهندسی مکانیک ایران

چکیده مقاله

در این مقاله به کنترل مقاوم فعال سیستم تعلیق نیم-خودرو با در نظرگرفتن عدم قطعیتهای پارامتری و مکانیزم وقوع-تحریک پرداخته شده است. در طراحی کنترلکننده، قیدهای فیزیکی حاکم بر سیستم نیز درنظر گرفته شده اند. در ابتدا با بیان معادلات دینامیکی سیستم تعلیق نیم-خودرو و ارائه مکانیزم وقوع-تحریک، مساله به همراه عدم قطعیتهای پارامتری فرمولبندی شده است. سپس با استفاده از قضیه لیاپانوف-کراسووسکی شرایطی در قالب نامساویهای ماتریسی خطی ارائه شدهاند که پایداری مقاوم و کارآیی سیستم تعلیق خودرو را تضمین میکنند. در انتها با بررسی یک سیستم تعلیق نمونه، کارآیی کنترلکننده های طراحی شده مورد مطالعه قرار گرفته است.

لینک ثابت مقاله

متن کامل مقاله